Vesti » Blic 05.03.2008
DSS: Referendum o ulasku u EU sa ili bez Kosova
Blic sreda, 5. mart 2008.
Šef poslaničke grupe Demokratska stranka Srbije-Nova Srbija Miloš Aligrudić izjavio je danas da institucije moraju da funkcionišu i da će u slučaju njihove blokade predložiti referendum jer parlamentarni izbori ne bi bili dobri za Srbiju.
"Poslanička grupa DSS-NS će, ako dođe do blokade institucija, predložiti da se raspiše referendum na kome bi građani odlučivali o tome da li Srbija može da uđe u EU bez Kosova i Metohije", rekao je Aligrudić novinarima u Skupštini Srbije.
On je kazao da to ne treba da bude referendum o tome da li građani žele u EU, jer se zna da je većina građana za to, već da treba raspisati referendum o tme da li Srbija može da uđe u EU bez Kosova i Metohije.
Aligrudić je odbacio tvrdnje šefa poslaničke grupe Demokratske starnke Nade Kolundžije da je uvrštavanjem predloga rezolucije Srpske radikalne stranke u dnevni red stvorena nova skupštinska većina i istakao da u Skupštini Srbije postoji vladina skupštinska većina, koju DSS-NS poštuje.
"Ovde nije pitanje ko je za šta glasao u skupštini, nego se radi o iskrenosti i da li ljudi koji se obraćaju građanima iskreno kažu ono što misle, da li je istina da je u pitanju borba i za Kosovo i Metohiju i za EU ili možda u glavama nekih to jedno drugo isključuje. To je osnovno pitanje", rekao je Aligrudić.
On je rekao da je koalicija DSS-NS učinila sve da Srbija što pre uđe u EU, ali da je osnovni princip za Srbiju da je Kosovo i Metohija njen sastavni deo i da se ne mogu zaključivati bilo koji sporazumi bez potvrđivanja teritorijalnog integriteta Srbije.
Upitan da li će DSS-NS podržati inicijativu SRS-a za smenu predsednika parlamenta Olivera Dulića, Aligrudić je rekao da o tome ne može da se izjašnjava dok ne vidi pismeno obrazloženje predloga.
On je ponovio da je DSS-NS "privržena stabilizaciji prilika u Srbiji" i da će u skladu sa tim principom razmotriti sve predloge.
"Referendumsko pitanje znači prihvatanje nezavisnosti"
Kabinet predsednika Srbije Borisa Tadića ocenio je danas da u Ustavu jasno piše da je Kosovo i Metohija sastavni deo Srbije i da zato nije jasno čemu služe bilo kakve rezolucije kojima se ponovo potvrđuje integritet i suverenitet zemlje. Ustav je stariji od svih rezolucija i obavezujući za sve. Izgleda da oni koji žele tu rezoluciju, u stvari žele da dovedu u pitanje Ustav i relativizuju ga, rečeno Beti u kabinetu predsednika Srbije.
Za predloge da se eventualno organizuje referendum na kome bi se odgovaralo da li su građani za to da Srbija uđe u Evropsku uniju sa Kosovom ili bez njega u Tadićevom kabinetu su istakli da "Srbija ne sme ni implicitno da daje do znanja da prihvata bilo kakvu nezavisnost Kosova, što bi učinila postavljanjem tog referendumskog pitanja".
"Svako ko pročita Ustav, uveriće se da su bilo kakve naknadne potvrde državnog integriteta suvišne i nepotrebne, i da je jedini cilj predlagača blokiranje evropske perspektive Srbije", rečeno je Beti u kabinetu predsednika Srbije.
DS: I za referendum i za izbore
Ideju o referendumu podržava Demokratska stranka, ali smatra i da je on povezan sa vanrednim izborima.
"Ja jesam za referendum, ja jesam da se u ovoj situaciji, kada imamo ovako tešku dilemu, da građani imaju mogućnost da se izjasne, ali sam takođe i za izbore", rekao je predsednik Skupštine Oliver Dulić.
Dulić je dodao da ako nema mogućnosti za dogovor oko ključnih elemenata politike, onda nova većina treba da formira Vladu, ili da se ide na izbore.
"Nema treće, ali neodrživa je ova pozicija da imamo Vladu koja ima jednu politiku, da je Vlada okupljena oko jednih principa, a da imamo poslaničku većinu koja se ponaša kao opozicija", kazao je Dulić.
SRS: Pitanje mora da bude u skladu sa Ustavom
Šef poslaničke grupe SRS Tomislav Nikolić je rekao da se slaže sa predlogom o referendumu, ali ističe da je nejasno kako bi se formulisalo pitanje.
"Slažem se potpuno, ali zaista ne vidim na osnovu čega bi smo sada mogli da postavimo građanima pitanje da nešto radimo bez Kosova i Metohije, kada nam to ne da Ustav. Inače, sam saglasan da idemo i na bilo koju vrstu referenduma, onaj ko nije za referendum nije za demokratiju, ali kako da postavite pitanje koje nije u skladu sa Ustavom", rekao je Nikolić.
G17+: Neprihvatljivo da referendum bude stranačka kampanja
Šef informativne službe G 17 plus Nikola Papak izjavio je danas da se evropske integracije vode zbog građana koji moraju na referendumu da donesu konačnu odluku o ulasku Srbije u Evropsku uniju, ali da je neprihvatljivo da izjašnjavanje o tome bude nečija stranačka kampanja.
"Danas nije pitanje da li Srbija želi da uđe u EU, nego da li Srbija želi da nastavi evropske integracije. Za nas tu nema dileme. Poslednji predsednički izbori su bili svojevrstan referendum o EU i građani su jasno iskazali većinsku podršku nastavku evropskih integracija", rekao je Papak agenciji Beta.
On je rekao da "ako neko ne priznaje većinsku volju građana izraženu na slobodnim izborima, onda je to njegov problem".
"U dosadašnjoj praksi zemalja koje su ušle u EU referendum se raspisuje nakon poziva EU da zemlja pristupi Uniji. Mi nažalost još nismo ni potpisali Sporazum o pridruživanju sa EU", podsetio je Papak.
Na referendum na zahtev većine poslanika ili 100.000 birača
Svako pitanje iz nadležnosti Narodne skupštine može biti predmet izjašnjavanja građana na referendumu, predviđeno je Zakonom o referendumu i narodnoj inicijativi.
Prema Ustavu, referendum se može raspisati na zahtev većine svih narodnih poslanika ili najmanje 100.000 ljudi.
Akt o raspisivanju referenduma donosi Narodna skupština, a predmet referenduma ne mogu biti obaveze koje proizlaze iz međunarodnih ugovora, zakoni koji se odnose na ljudska i manjinska prava i slobode.
Građani se ne mogu izjašnjavati na raferednumu ni o poreskim i drugim finansijskim zakonima, budžetu i završnom računu, uvođenju vanrednog stanja i amnestiji, kao ni o pitanja koja se tiču izbornih nadležnosti Narodne skupštine.
Od dana raspisivanja do dana sprovođenja referenduma ne može proteći manje od 15 ni više od 90 dana, a pitanje o kome se građani referendumom izjašnjavaju mora biti izraženo jasno tako da se na njega može odgovoriti rečju "za" ili "protiv", odnosno "da" ili "ne", predviđeno je u tom propisu.
Referendum je punovažan ako je na njemu glasala većina građana koji imaju biračko pravo i koji su upisani u birački spisak u skladu s ovim zakonom. Odluka o pitanju koje je bilo predmet izjašnjavanja na referendumu smatra se donetom ukoliko je za nju glasala većina građana koji imaju biračko pravo i koji su upisani u birački spisak, ako Ustavom ili drugim propisom nije za to predviđen veći broj.
"Poslanička grupa DSS-NS će, ako dođe do blokade institucija, predložiti da se raspiše referendum na kome bi građani odlučivali o tome da li Srbija može da uđe u EU bez Kosova i Metohije", rekao je Aligrudić novinarima u Skupštini Srbije.
On je kazao da to ne treba da bude referendum o tome da li građani žele u EU, jer se zna da je većina građana za to, već da treba raspisati referendum o tme da li Srbija može da uđe u EU bez Kosova i Metohije.
Aligrudić je odbacio tvrdnje šefa poslaničke grupe Demokratske starnke Nade Kolundžije da je uvrštavanjem predloga rezolucije Srpske radikalne stranke u dnevni red stvorena nova skupštinska većina i istakao da u Skupštini Srbije postoji vladina skupštinska većina, koju DSS-NS poštuje.
"Ovde nije pitanje ko je za šta glasao u skupštini, nego se radi o iskrenosti i da li ljudi koji se obraćaju građanima iskreno kažu ono što misle, da li je istina da je u pitanju borba i za Kosovo i Metohiju i za EU ili možda u glavama nekih to jedno drugo isključuje. To je osnovno pitanje", rekao je Aligrudić.
On je rekao da je koalicija DSS-NS učinila sve da Srbija što pre uđe u EU, ali da je osnovni princip za Srbiju da je Kosovo i Metohija njen sastavni deo i da se ne mogu zaključivati bilo koji sporazumi bez potvrđivanja teritorijalnog integriteta Srbije.
Upitan da li će DSS-NS podržati inicijativu SRS-a za smenu predsednika parlamenta Olivera Dulića, Aligrudić je rekao da o tome ne može da se izjašnjava dok ne vidi pismeno obrazloženje predloga.
On je ponovio da je DSS-NS "privržena stabilizaciji prilika u Srbiji" i da će u skladu sa tim principom razmotriti sve predloge.
"Referendumsko pitanje znači prihvatanje nezavisnosti"
Kabinet predsednika Srbije Borisa Tadića ocenio je danas da u Ustavu jasno piše da je Kosovo i Metohija sastavni deo Srbije i da zato nije jasno čemu služe bilo kakve rezolucije kojima se ponovo potvrđuje integritet i suverenitet zemlje. Ustav je stariji od svih rezolucija i obavezujući za sve. Izgleda da oni koji žele tu rezoluciju, u stvari žele da dovedu u pitanje Ustav i relativizuju ga, rečeno Beti u kabinetu predsednika Srbije.
Za predloge da se eventualno organizuje referendum na kome bi se odgovaralo da li su građani za to da Srbija uđe u Evropsku uniju sa Kosovom ili bez njega u Tadićevom kabinetu su istakli da "Srbija ne sme ni implicitno da daje do znanja da prihvata bilo kakvu nezavisnost Kosova, što bi učinila postavljanjem tog referendumskog pitanja".
"Svako ko pročita Ustav, uveriće se da su bilo kakve naknadne potvrde državnog integriteta suvišne i nepotrebne, i da je jedini cilj predlagača blokiranje evropske perspektive Srbije", rečeno je Beti u kabinetu predsednika Srbije.
DS: I za referendum i za izbore
Ideju o referendumu podržava Demokratska stranka, ali smatra i da je on povezan sa vanrednim izborima.
"Ja jesam za referendum, ja jesam da se u ovoj situaciji, kada imamo ovako tešku dilemu, da građani imaju mogućnost da se izjasne, ali sam takođe i za izbore", rekao je predsednik Skupštine Oliver Dulić.
Dulić je dodao da ako nema mogućnosti za dogovor oko ključnih elemenata politike, onda nova većina treba da formira Vladu, ili da se ide na izbore.
"Nema treće, ali neodrživa je ova pozicija da imamo Vladu koja ima jednu politiku, da je Vlada okupljena oko jednih principa, a da imamo poslaničku većinu koja se ponaša kao opozicija", kazao je Dulić.
SRS: Pitanje mora da bude u skladu sa Ustavom
Šef poslaničke grupe SRS Tomislav Nikolić je rekao da se slaže sa predlogom o referendumu, ali ističe da je nejasno kako bi se formulisalo pitanje.
"Slažem se potpuno, ali zaista ne vidim na osnovu čega bi smo sada mogli da postavimo građanima pitanje da nešto radimo bez Kosova i Metohije, kada nam to ne da Ustav. Inače, sam saglasan da idemo i na bilo koju vrstu referenduma, onaj ko nije za referendum nije za demokratiju, ali kako da postavite pitanje koje nije u skladu sa Ustavom", rekao je Nikolić.
G17+: Neprihvatljivo da referendum bude stranačka kampanja
Šef informativne službe G 17 plus Nikola Papak izjavio je danas da se evropske integracije vode zbog građana koji moraju na referendumu da donesu konačnu odluku o ulasku Srbije u Evropsku uniju, ali da je neprihvatljivo da izjašnjavanje o tome bude nečija stranačka kampanja.
"Danas nije pitanje da li Srbija želi da uđe u EU, nego da li Srbija želi da nastavi evropske integracije. Za nas tu nema dileme. Poslednji predsednički izbori su bili svojevrstan referendum o EU i građani su jasno iskazali većinsku podršku nastavku evropskih integracija", rekao je Papak agenciji Beta.
On je rekao da "ako neko ne priznaje većinsku volju građana izraženu na slobodnim izborima, onda je to njegov problem".
"U dosadašnjoj praksi zemalja koje su ušle u EU referendum se raspisuje nakon poziva EU da zemlja pristupi Uniji. Mi nažalost još nismo ni potpisali Sporazum o pridruživanju sa EU", podsetio je Papak.
Na referendum na zahtev većine poslanika ili 100.000 birača
Svako pitanje iz nadležnosti Narodne skupštine može biti predmet izjašnjavanja građana na referendumu, predviđeno je Zakonom o referendumu i narodnoj inicijativi.
Prema Ustavu, referendum se može raspisati na zahtev većine svih narodnih poslanika ili najmanje 100.000 ljudi.
Akt o raspisivanju referenduma donosi Narodna skupština, a predmet referenduma ne mogu biti obaveze koje proizlaze iz međunarodnih ugovora, zakoni koji se odnose na ljudska i manjinska prava i slobode.
Građani se ne mogu izjašnjavati na raferednumu ni o poreskim i drugim finansijskim zakonima, budžetu i završnom računu, uvođenju vanrednog stanja i amnestiji, kao ni o pitanja koja se tiču izbornih nadležnosti Narodne skupštine.
Od dana raspisivanja do dana sprovođenja referenduma ne može proteći manje od 15 ni više od 90 dana, a pitanje o kome se građani referendumom izjašnjavaju mora biti izraženo jasno tako da se na njega može odgovoriti rečju "za" ili "protiv", odnosno "da" ili "ne", predviđeno je u tom propisu.
Referendum je punovažan ako je na njemu glasala većina građana koji imaju biračko pravo i koji su upisani u birački spisak u skladu s ovim zakonom. Odluka o pitanju koje je bilo predmet izjašnjavanja na referendumu smatra se donetom ukoliko je za nju glasala većina građana koji imaju biračko pravo i koji su upisani u birački spisak, ako Ustavom ili drugim propisom nije za to predviđen veći broj.
Preuzeto sa sajta blic.co.yu »
Povezane vesti
Tadić: Ako hoće s radikalima, neka otvoreno kažu
Dnevnik sreda, 5. mart 2008.
Tadić: Ako hoće s radikalima, neka otvoreno kažu
Dnevnik sreda, 5. mart 2008.
Dulić protiv antievropske rezolucije
Blic sreda, 5. mart 2008.
Šutanovac: Odluke nove većine ne obavezuju vladu
Press sreda, 5. mart 2008.
DSS: Dobro je što Dulić podržava ideju o referendumu
Press sreda, 5. mart 2008.
Šutanovac: Odluke nove vecine ne obavezuju vladu
Press sreda, 5. mart 2008.
Tadić: Nova skupštinska većina neka formira novu vladu
Press sreda, 5. mart 2008.
Nema kvoruma, Dulić odredio pauzu od sat vremena
Press sreda, 5. mart 2008.
Zaseda Skupština Srbije, razmatra predlog nove rezolucije
Press sreda, 5. mart 2008.
Komentari na drugim sajtovima
Nova većina za novu vladu?
Glas javnosti7 komentar(a)
Šta svađa Borisa i Voju?
Glas javnosti1 komentar(a)
Oglasi
Vesti dana
©2008 Naslovi



Komentari
sobnoj borbi suprotstavljenih strana nema pobednika.
Svi oni gube, ali i građani gube, što je najgore.
Gubi i privreda, ako uopšte i postoji u Srbiji,
pošto je političari svojim svesnim ili nesvesnim
postupcima sve više guše. Uglavnom je neznanje
u pitanju, i to baš iz Koštuničine stranke (sa nekim
časnim izuzecima). To se vidi iz aviona.
Ukažeš nekom poverenje, misleći da će raditi u
tvom interesu, a on te izneveri do koske.
Sve mi to liči na grupni seks, možeš da zabušavaš
do mile volje, bez zadovoljstva i kiksa.
Radikali su se umorili, nemaju ideju, pišu nekakvu
Rezoluciju i traže da se o njoj raspravlja, DSS bi
čas sa jednima čas sa drugima (dok im ne priprete
velike sile), socijalisti su kao neki privesci po
onoj "Kud svi turci, tud i mali Mujo" (pojavljivanjem
sa bilo kojom strankom koja ima dijametralno suprotne
programe, samo gube). To je se pokazalo u proteklih
osam godina.
Apel: Okrenite se građanima, preduzećima, deci, starim
osobama, razvoju, napretku, stvaranju uslova za poveća-
nje nataliteta, malo manje vodite računa o ličnom egoi-
zmu, malo više o nama, niste vi sami sebi dovoljni,
niste tu gde jeste zbog vas samih, već zbog građana...
Urazumite se i uzmite se u pamet već jednom, jer dugo
i mnogo vas trpimo.
Od formiranja Vlade, među vama vladaju nesuglasice,
nesloga i međusobna mržnja!
Podrška Duletu!
na žalost, takve rezolucije, mi ne pišemo.
Oni su pisali 1244, pa je ne poštuju.
Stvarnost je drugačija. Mnogo je surova!
Šut sa rogatim nikada nije izašao kao pobednik.
Onaj ko ima vojnu i finansijsku moć, kroji sudbinu malima, slabima i nemoćnima.
Zar mislite, da ih ja volim?
Toliko nesevestan nisam, da bih bio protiv svoje zemlje.
Volim svoju zemlju.
Ona se ne brani na ovaj način kako to aktuelni političari čine.
Ziveo KRALJ
sve što sam napisao, je u ime mlade generacije, hiljade njih koji treba nešto da počnu (škola, fakultet, porodica...).
Kao što mom studentu treba samo još jedan jedini korak. Sve je došlo do krunisanja uspešnog školovanja, a ja sam
na "izdisaju"!
Moji izvori presušili, a to ne mogu detetu da kažem.
Borim se sa poslom, ali u ovakvom ambijentu, i to je skoro nemoguće.
Nisam od onih koji se lako predaju, ali, sada ništa ne zavisi od mene!!!
bio sam vec izgubio nadu da postoju ljudi sa razumom kada citam ove komentare!
da li postoji sansa da se vec jednom makne ovaj vecito "neobavesten" clan dss`a pa da krenemo ka boljem zivotu? ja stvarno nemam vise reci koliko ovaj covek zabusava! halllllllllooooooooo gospodin vojislav, citao sam da ste studirali i postali pravnik! ako je to tacno, kako moze onda jedan covek kao vi da bude tako nerealan, neodgovoran i nesposoban!
povucite vas prvi i zadnji dobar potez i dajite odkaz da bi srbija pocela da dise!!!
niste me razumeli.
Ako ne poštuju svoju rezoluciju, kako će poštovati našu?
To je ludi svet gde vlada pravo jačeg.
Rekao bih da ste mlađa osoba, a ja sam proputovao dosta i
imao priliku da upoznam njihovu surovost.
Imam i sada kontakte sa tim poslovnim svetom.
Samo novac, prevlast, sila, moć...
Naši ne umeju da iskoriste to!