Arhiva » Vesti » B92 07.04.2008

Bez televizora za bolje učenje i ishranu

Tinejdžeri koji u svojim sobama imaju televizor obično se lošije hrane, manje su fizički aktivni i imaju lošije ocene u školi od onih koji ga nemaju, saopštili su američki istraživači.

B92 ponedeljak, 7. april 2008.
B92: Bez televizora za bolje učenje i ishranu
Istraživači sa Fakulteta za javno zdravlje Univerziteta u Minesoti ispitali su 781 adolescenta uzrasta između 15 i 18 godina, od kojih je 62 odsto imalo televizor u svojoj sobi. Televizor je imalo više dečaka (68 odsto) nego devojčica (58 procenata).

Kako je i očekivano, ti tinejdžeri više i gledaju televizijske programe, provodeći pred televizorom najmanje pet sati dnevno - između četiri i pet sati nedeljno više od vršnjaka koji nemaju TV u sobi.

Devojke sa televizorom u sobi priznale su da manje vežbaju - prosečno 1,8 sati nedeljno, u poređenju sa 2,5 sati, koliko vežbama posvećuju njihove vršnjakinje bez televizora, da jedu manje povrća, više piju zaslađenih napitaka i ređe jedu sa porodicom.

Dečaci su, pak, izjavili da u školi dobijaju lošije ocene od onih koji nemaju televizor u sobi, da jedu manje voća i da ređe obeduju s porodicom.

"Sve to jasno pokazuje da roditelji svojoj deci ne bi trebalo da dozvole da imaju televizor u sobi", izjavila je, u intervjuu za Rojters, članica istraživačkog tima Daheja Bar-Anderson.

S ovom ocenom slaže se i Američka akademija pedijatara, koja je roditeljima poslala istu poruku - uklonite televizore iz dečjih soba.

Postojeći komentari (1) |

Preuzeto sa sajta b92.net »

Povezane vesti

Ne unosite televizor u dečiju sobu

Mondo ponedeljak, 7. april 2008.

Oglasi

Add to Google
Add to Facebook
©2008 Naslovi