Vesti » B92 14.04.2008
Čaj čuva mozak
Šolja čaja dobra je za mozak, jer usporava degeneraciju moždanih ćelija i održava bistar um i u starijim godinama, pokazala je jedna singapurska studija.
B92 ponedeljak, 14. april 2008.
Profesor Ng Ce Pin i njegove kolege s Nacionalnog univerziteta Singapura, posle četvorogodišnjeg proučavanja dejstva ovog napitka na mozak, zaključili su da nije važno koja se vrsta čaja pije - svaka je dobra, a čaj je uz to i netoksičan.
Singapurski stručnjaci otkrili su da katehini, prirodni sastojak čaja, štite moždane ćelije od gomilanja štetnih proteina tokom godina, što pomaže održavanju kognitivne funkcije mozga.
Za razliku od kofeina iz kafe, kofein u čaju pomešan je sa prirodnim proteinom teaninom, koji neutrališe uobičajene nuspojave njegovog konzumiranja - povišen pritisak, glavobolju, umor...
Degeneracija moždanih ćelija, do koje dolazi zbog kombinacije gubitka nervnih ćelija, genetske predispozicije, malih moždanih udara i nagomilavanja štetnih proteina često vodi u demenciju.
Tim singapurskih stručnjaka istraživao je dejstvo čaja na 2.501 Kinezu, starom 55 i više godina, od septembra 2003. do decembra 2005. godine.
Tokom istraživanja proveravano je opšte zdravstveno stanje ispitanika, raspon pažnje, upotreba maternjeg jezika i vizuelne i prostorne sposobnosti.
Oko 38 odsto ispitanika nije pilo čaj, dvadeset devet odsto je pilo samo jednu vrstu čaja, a ostali su konzumirali raznovrsne čajeve.
Dve godine posle otpočinjanja istraživanja, dve trećine ispitanika koji piju čaj demonstrirali su isti nivo sposobnosti na testiranjima. Među ispitanicima koji nisu konzumirali čaj, 35 odsto je posle dve godine beležilo za prosečno dva poena slabije rezultate, što znači da je kod njih došlo do opadanja umnih funkcija.
Singapurski stručnjaci, ipak, upozoravaju da nije sve samo u čaju, već da je za očuvanje mozga potrebno čitavog života negovati dobre navike i uravnoteženo se hraniti.
Postojeći komentari (13) |
Singapurski stručnjaci otkrili su da katehini, prirodni sastojak čaja, štite moždane ćelije od gomilanja štetnih proteina tokom godina, što pomaže održavanju kognitivne funkcije mozga.
Za razliku od kofeina iz kafe, kofein u čaju pomešan je sa prirodnim proteinom teaninom, koji neutrališe uobičajene nuspojave njegovog konzumiranja - povišen pritisak, glavobolju, umor...
Degeneracija moždanih ćelija, do koje dolazi zbog kombinacije gubitka nervnih ćelija, genetske predispozicije, malih moždanih udara i nagomilavanja štetnih proteina često vodi u demenciju.
Tim singapurskih stručnjaka istraživao je dejstvo čaja na 2.501 Kinezu, starom 55 i više godina, od septembra 2003. do decembra 2005. godine.
Tokom istraživanja proveravano je opšte zdravstveno stanje ispitanika, raspon pažnje, upotreba maternjeg jezika i vizuelne i prostorne sposobnosti.
Oko 38 odsto ispitanika nije pilo čaj, dvadeset devet odsto je pilo samo jednu vrstu čaja, a ostali su konzumirali raznovrsne čajeve.
Dve godine posle otpočinjanja istraživanja, dve trećine ispitanika koji piju čaj demonstrirali su isti nivo sposobnosti na testiranjima. Među ispitanicima koji nisu konzumirali čaj, 35 odsto je posle dve godine beležilo za prosečno dva poena slabije rezultate, što znači da je kod njih došlo do opadanja umnih funkcija.
Singapurski stručnjaci, ipak, upozoravaju da nije sve samo u čaju, već da je za očuvanje mozga potrebno čitavog života negovati dobre navike i uravnoteženo se hraniti.
Postojeći komentari (13) |
Preuzeto sa sajta b92.net »
Nema komentara na ovu vest. Pošaljite vaš komentar, budite prvi »
Oglasi
Vesti dana
©2008 Naslovi


