Arhiva » Vesti » Poslovna žena 16.04.2008
Zdrava ishrana važna za bolji uspeh u školi
Poslovna žena sreda, 16. april 2008.
Učenici koji se zdravo hrane postižu bolji uspeh u školi, zaključak je kanadske studije obavljene na Univerztitetu Alberte.
Tim stručnjaka, predvođen dr Polom Veglerom, je na uzorku od 4.598 učenika petog razreda iz Nove Škotske, u okviru studije o uticaju načina života dece na školski uspeh, ustanovio da oni đaci koji konzumiraju adekvatne količine voća, povrća, belančevina i drugih sastojaka zdrave ishrane imaju znatno manje šanse da loše urade test pismenosti od svojih vršnjaka koji se ne hrane zdravo, preneo je Rojters.
Od navedenog broja dece, na testu osnovne pismenosti nije zadovoljilo njih 875 (19,1 odsto).
Stručnjaci su po nekoliko kriterijuma kvaliteta ishrane (kojima je obuhvaćena i količina i raznolikost) zaključili da su đaci koji se dobro hrane izloženi manjem riziku da ne zadovolje na testu. Pri tom su uzeti u obzir u drugi faktori koji su mogli da budu od uticaja na rezultat - prihod i obrazovanje roditelja, vrsta škole, pol itd.
Ispostavilo se, između ostalog, da konzumiranje znatnijih količina voća i povrća, kao i manji kalorijski unos iz masne hrane, predstavljaju recept za bolji uspeh u školi.
Dosad se većina istraživanja koja su se bavila odnosnom ishrane i školskog uspeha koncentrisala na značaj doručka i loše posledice gladi i nedovoljne uhranjenosti, a ova kanadska studija po prvi put ukazuje na važnost redovne i zdrave ishrane đaka tokom celog dana.
Izvor: Tanjug
Tim stručnjaka, predvođen dr Polom Veglerom, je na uzorku od 4.598 učenika petog razreda iz Nove Škotske, u okviru studije o uticaju načina života dece na školski uspeh, ustanovio da oni đaci koji konzumiraju adekvatne količine voća, povrća, belančevina i drugih sastojaka zdrave ishrane imaju znatno manje šanse da loše urade test pismenosti od svojih vršnjaka koji se ne hrane zdravo, preneo je Rojters.
Od navedenog broja dece, na testu osnovne pismenosti nije zadovoljilo njih 875 (19,1 odsto).
Stručnjaci su po nekoliko kriterijuma kvaliteta ishrane (kojima je obuhvaćena i količina i raznolikost) zaključili da su đaci koji se dobro hrane izloženi manjem riziku da ne zadovolje na testu. Pri tom su uzeti u obzir u drugi faktori koji su mogli da budu od uticaja na rezultat - prihod i obrazovanje roditelja, vrsta škole, pol itd.
Ispostavilo se, između ostalog, da konzumiranje znatnijih količina voća i povrća, kao i manji kalorijski unos iz masne hrane, predstavljaju recept za bolji uspeh u školi.
Dosad se većina istraživanja koja su se bavila odnosnom ishrane i školskog uspeha koncentrisala na značaj doručka i loše posledice gladi i nedovoljne uhranjenosti, a ova kanadska studija po prvi put ukazuje na važnost redovne i zdrave ishrane đaka tokom celog dana.
Izvor: Tanjug
Preuzeto sa sajta poslovnazena.biz »
Oglasi
Vesti dana
©2008 Naslovi



Komentari