Naučno dokazala da ko pije - ne zna šta je strah
ČIKAGO - Prekomerno konzumiranje alkohola utiče na sposobnosti mozga da prepozna neku opasnost, saopštili su američki naučnici u najnovijoj studiji objavljenoj u SAD.
U studiji se objašnjava zašto mnogi ljudi koji se napiju, ne mogu da se sete kako je neko u noćnom klubu bio spreman na tuču.
To je prvo istraživanje posvećeno uticajima alkohola na ljudski mozak koji prepoznaje pretnje u okolini. "To viđamo stalno. Ljudi se sukobljavaju kada su pijani, a to verovatno ne bi radili da su trezni", rekla je Džodi Gilman iz američkog Nacionalnog instituta za borbu protiv alkoholizma.
Džodi Gilman je ispitala 12 osoba, kojima je intravenoznom infuzijom ubrizgan alkohol. Ona je potom analizirala moždane aktivnosti koristeći magnetnu rezonancu i posmatrala šta se dešava dok su ispitanici gledali zastrašujuće i neutralne slike. "Naš mozak obično reaguje na zastrašujuće situacije i šalje nam signal da se nešto dešava", navodi se u studiji i dodaje da ispitane osobe u alkoholisanom stanju nisu mogle da prave razlike između pretnje i normalne situacije.
Prema navodima stručnjaka, to je opasno kada osoba u takvom stanju vozi i ne može da prepozna opasnost. "Neki ljudi godinama konzumiraju alkohol kako bi bili euforični i manje anksiozni. Alkohol se posebno koristi da se poveća komunikativnost među ljudima. Međutim, ne znamo još tačno kako alkohol utiče na mozak", navodi se u studiji.
Naučnici su naveli da su otkrili da alkohol povećava aktivnost mozga u centralnom delu - striatum.
Objavljeno na sajtu rtv.rs »
DropBox - 2Gb besplatnog prostora na Internetu pogodnih za bekap i sinhronizaciju podataka.

Komentari